top of page

AD OPERATIONS MANAGER

Fulltime en Parttime - Abcoude / Amsterdam

Wie Zijn Wij?

adopshub. - dé betrouwbare partner voor Ad Operations services in de digitale media, technologie, marketing en reclame-industrie. Ons ervaren team van Ad Operations Managers werkt volgens een beproefde methodiek om hoogwaardige campagne management-diensten te garanderen. Wij overbruggen de kloof tussen adverteerders, uitgevers, bureaus en technologie aanbieders, en zorgen ervoor dat online advertentiecampagnes efficiënt worden uitgevoerd en beheerd.

 

Al meer dan 15 jaar zetten wij onze Ad Operations ervaring en expertise in programmatic advertising in om bedrijven te ondersteunen hun campagne- en advertentie gerelateerde omzetdoelstellingen te realiseren.

De Rol en De Kans

We zijn op zoek naar een hands-on Ad Operations Manager om campagneresultaten te bezitten en te leveren voor een breed portfolio van A-merk adverteerders, mediabureaus, uitgevers en advertentienetwerken. Een gekwalificeerde kandidaat heeft ervaring in advertentie activiteiten en klantontwikkeling, met een bewezen staat van dienst in het ontdekken van optimale, uitbreidbare en commerciële oplossingen voor klanten in samenwerking met bedrijfsontwikkeling.


Alles wat je gaat doen draait om het proces van inboeken, tonen, meten en rapporteren van de performance van campagnes. Of deze getoond worden op social kanalen, op eigen websites en apps, op websites van anderen maakt ons niet uit. Onze klanten hebben behoefte aan aanpakkers, mensen die het proces doorzien en kunnen optimaliseren. Hiervoor werk je met zogenaamde ad management systemen maar ook met bekende CRM-systemen zoals Salesforce en Monday.com.


Deze functie zal worden vervuld in ons kantoor in Abcoude, nabij Amsterdam. Deels thuiswerken is ook een optie.

Beste 3 Dingen Over De Rol

1. Je hebt de mogelijkheid om deel uit te maken van een scale-up voor media- en advertentiediensten en om de activiteiten van een ambitieus groeibedrijf te helpen groeien en uitbreiden.

2. Dit is een strategische rol in een bestaand internationaal en multi-channel Ad Operations bedrijf dat geen grenzen kent! Het biedt fantastische mogelijkheden om je talent te ontwikkelen.​

3. Als je een systemen- én een mensenmens bent, hebben wij de perfecte job voor jou!

De Verantwoordelijkheden
  • Beheer programmatic advertising campagnes via Adform, DV360, Facebook en andere DSP's.

  • Zorg ervoor dat campagnes op tijd worden gelanceerd en dat de prestaties adequaat worden gemonitord.

  • Werk rechtstreeks samen met externe klanten en partners om de prestaties en het tempo volledig te optimaliseren.

  • Identificeer bestaande of potentiële prestatie bedreigingen en communiceer de risico's tijdig.

  • Stel optimalisatie strategieën voor op basis van klantdoelen, best practices uit de branche, markttrends.

  • Deel openlijk ideeën en hypothesen voor potentiële tests, voer ze uit, verzamel vervolgens de gegevens en pas deze kennis toe om de waarde van onze service te maximaliseren.

  • Deel gedachten en ideeën binnen het team over voorraad kwaliteit, creatieve prestaties en andere programmatische advertentie statistieken die de kwaliteit en prestaties van campagnes bepalen.

  • Het opbouwen en onderhouden van sterke relaties is essentieel om klanten te helpen vooruitgang te boeken op hun onboarding en partner reis met adopshub.

  • Ontwikkel en onderhoud uitstekende kennis en vaardigheden voor programmatic advertising, de technologie van de industrie, de digitale media en reclame in het algemeen, zodat je voortdurend in staat bent om de uitdagingen van klanten op te lossen.

Jouw Profiel
  • Volledig begrip en hands-on ervaring in het werken met verschillende DSP's, het beheren van programmatic advertising campagnes van opzet tot monitoring, optimalisatie en rapportage.

  • Een persoon die handelt met volledige integriteit en professionaliteit - zowel in het bedrijfsleven als buiten de werkomgeving.

  • Sterke voorkeur om samen te werken in een team omgeving en een sterke en commerciële drive.

  • Beschikken over uitzonderlijke mondelinge, schriftelijke en interpersoonlijke communicatieve vaardigheden.

  • Comfort met een snelle omgeving en ambiguïteit. Je hebt het vermogen om initiatieven te demonstreren en bent resultaatgericht en klant- en gebruikersgericht

  • Vloeiend in Engels en Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk. Elke andere taal is een voordeel.

  • 3+ jaar ervaring in Ad Operations, digital media trading, programmatic campaign management, idealiter in Ad-Tech/Mar-Tech.

  • Diepgaande kennis van toonaangevende DSP's (Google DV360, Adform, TTD, Xander) en SSP's en diepgaande kennis van programmatic, multi-media en digitaal advertentie landschap.

  • Niet te vergeten; Je bent zelfverzekerd, maar niet arrogant, leuk om mee om te gaan en het vermogen om snel te bewegen en de bedrijfswaarde en resultaten van klanten te stimuleren.

Wat Kun Je Van Ons Verwachten

​Je startsalaris is gewoon goed en marktconform. Iedereen ontvangt bij ons het salaris dat past bij je ervaring. Ook als je aan het begin van je carrière staat, wordt je financieel gewaardeerd. Persoonlijke groei vinden wij belangrijk. Naast zakelijk toepasbare opleidingen dragen wij je dan ook andere opleidingen en coachingstrajecten aan. Om je werk goed te kunnen doen heb je de juiste hardware nodig. Wij zorgen dus voor een perfecte setup. Last but not least; Wij houden wel van een lolletje. Strand, champagne, eten, evenementen, wij zijn ervoor te porren. We doen dan ook regelmatig, dus als je zin hebt, mag je mee. Of draag zelf een idee aan!

Geïnteresseerd geworden? Bel ons op 085 060 0385 als je vragen hebt, of stuur je CV en begeleidende brief naar hr@adopshub.nl

bottom of page