top of page
AH Media Services Logo.png

Optimalisatie van audience data door het combineren van AH Media Services en Bol.com

Datacombinatie bij Bol.com en AH Media Services:

Het geheim achter reclame-effectiviteit.

albert heijn.jpeg

Opdracht

Onze opdracht was om de krachten te bundelen tussen AH Media Services en Bol.com door audience data te combineren en te ontdubbelen. Het doel was om de reclameeffectiviteit van offsite campagnes inzichtelijk te maken via een viertal Proof of Concepts (POCs).

Uitdagingen

We werden geconfronteerd met verschillende uitdagingen, waaronder het oplossen van juridische vraagstukken met betrekking tot de AVG (VGA), het werken met verschillende netwerken (CM360/DV360/GAM), het zorgen voor beschikbaarheid van inventory en het omgaan met interne politiek.

Werkwijze

Om deze uitdagingen aan te gaan, hebben we programmatic guaranteed deals opgezet waarbij data uit de verschillende systemen kon worden toegevoegd of uitgesloten. Op deze manier konden we de tests opzetten en meten om de reclameeffectiviteit van offsite campagnes in kaart te brengen.

z6488kjwb49segj_ah_dooh_zomercampagne_stapelkorting_uiting_ben_jerrys.jpg_w=1280&ar=defaul

Resultaten

Dankzij het combineren en ontdubbelen van audience data van AH Media Services en Bol.com hebben we significante resultaten behaald. De opgezette POCs hebben ons waardevolle inzichten gegeven in de reclameeffectiviteit van offsite campagnes. Door programmatic guaranteed deals te implementeren en gebruik te maken van de verschillende systemen, konden we nauwkeurige metingen uitvoeren en data-analyses uitvoeren om de resultaten te evalueren.

Deze samenwerking en optimalisatie van audience data heeft geleid tot een dieper begrip van de reclame-effectiviteit en heeft ons in staat gesteld om strategische beslissingen te nemen op basis van de verkregen inzichten. Het benutten van de krachtige combinatie van AH Media Services en Bol.com heeft de reclame-inspanningen versterkt en resulteert in een verbeterde targeting en betere resultaten voor offsite campagnes.

Onze Cases

Optimalisatie van campagne assignment en status proces met Monday.com voor Bol.com

Optimalisatie van audience data door het combineren van AH Media Services en Bol.com

Optimalisatie van beschikbare inventory en vermindering van campagne/netwerk executietijd voor Kieskeurig.nl

Op zoek naar experts in
Ad Operations?
Een stap naar flexibiliteit en efficiëntie: outsourcing met
AdOps as a Service!

Times square.jpeg
bottom of page